Beyin Gücü:
4 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Beyin Gücü:
Akran
sayılabilecek yaşlardaki öğrencilerde beyin hücre sayısı hemen hemen
aynıdır. Buna rağmen etkin bir motivasyonla beyin hücrelerinden
yararlanabilen öğrenciler daha başarılı oluyor diğerleri ise başarısız
kabul ediliyor. Buna göre başarının sırrı,beyin gücünün farkına varıp
onu zorlamak ve ondan en azami şekilde istifade etmekte gizlidir.
Ali
Yıldırım, Amerika da matematik dalında mastır yapan bir hemşerimizdir.
Ali başka ülkelerden gelmiş mastır öğrencileriyle birlikte derslere
katılıyor. Dersi işleyen matematik profesörü her gün dersin bitiminde
tahtaya ödev olarak iki adet problem yazıyor. Öğrenciler problem
çözümlerini dosya halinde hazırlayarak diğer gün hocaya sunuyorlar.
Bir gün
Ali derse trafik sıkışıklığı yüzünden gecikiyor. Tam okula
ulaştığındaysa ders dağılıyor. Kapıda karşılaştığı profesöre mazeretini
belirttikten sonra sınıfa girerek tahtayı inceliyor.Tahtada yazılı iki
problemi görünce “Bu günkü ödevlerimiz olmalı.” diye düşünerek not
alıyor. Ali o akşam kampus teki odasında ödev problemlerle uğraşıyor.
Ancak nafile problemler çok zor.Bir taraftan dersi kaçırmanın hüznü
diğer taraftan problemlerin zorluğu derken gecenin son demlerinde iyice
yorgun düşüyor. Ödevlere canı sıkılan Ali sabahki derse katılmamayı
düşünüyor. Çünkü o sadece kendini temsil etmiyor, ülkesini de temsil
ediyor. Türkiye den gelmiş bir öğrencinin ödevlerini yapamamış olması
ülkeyi iyi temsil olmaz diye düşünüyor ve sabahki derse katılmıyor. Ali
o gün aynı problemlerle tekrar uğraşıyor. Sonra akşam, sonra sabah,
sonra…derken tam 12 gün okula gitmiyor. On ikinci günün gecesi nihayet
problemleri çözmeyi başarıyor. Derin bir “ oh” tan sonra ödev dosyasını
hazırlayarak kendine rahat bir uyku çekiyor.
Uzun bir
ayrılığın ardından yeniden arkadaşlarının arasına katılan Ali, ödev
dosyasını da profesöre teslim ediyor. Sınıfını ve arkadaşlarını ne
kadar özlediğini düşünüyor. Kabus gibi geçen 12 günün ardından
arkadaşlarıyla birlikte olmanın tadını çıkarmaya çalışıyor. Bir sonraki
günün sabahı çok erken saatlerde odasının kapısı çalınıyor. Hayırdır,
diyerek kapıyı açtığında karşısında profesörü görünce şaşkınlıktan
gözleri kamaşıyor. Bir taraftan kılık kıyafetini düzeltirken, diğer
taraftan da “Hocam ters giden bir şey mi var? Sizi bu saatte buraya
getiren sebep nedir?” diye soruyor.
Profesör : Ali dosyadaki problemleri sen mi çözdün?
Ali : Evet hocam bir sorun mu var yoksa?
Profesör
: Hayır bir sorun yok. Seni tebrik etmek için geldim. Hatırlıyorum ben
o problemleri tahtaya yazdığım gün sen derse gecikmiştin ve daha sonra
tahtada gördüğünde de herhalde ödev zannettin.
Ali : Evet ama o problemler ödev değil miydi?
Profesör
: Hayır. O problemler matematikte çözümü olmayan problemlerdi. Ben
yıllardır bu problemlerin çözümlerinin olmadığını anlatıyordum ve şu
ana kadar da çözen çıkmamıştı. Ancak görüyorum ki sen doğru olarak
çözmüşsün.Demek ki çözümsüz problem yokmuş. Bunu bana sen öğrettin.
Senin gibi birini tanıdığım için çok memnunum .Senden her zaman
bahsedeceğim.
Paule
Celho “Simyacı” isimli romanında kahramanını bir bilgeyle
karşılaştırıyor. Bilge, roman kahramanına hayatı boyunca yolunu
aydınlatacak şu motivasyon sözlerini söylüyor. “İnsan, eğer bir şeyi
isterse, istediği şeyin gerçekleşeceğine inanırsa ve inandığı şeyin
gerçekleşmesi için çaba gösterirse, evrendeki bütün unsurlar el ele
vererek o kişinin istediği şeyin gerçekleşmesine yardım ederler.”
Evrenin gerçek sahibi unutulmadığı taktirde ne kadar mükemmel
motivasyon sözleri bunlar. İstemek, inanmak ve çaba göstermek. Eğer
insan bu silsileye harfiyen uysa dünyada başaramayacağı iş olmaz.
Edison binden fazla yanlış deneyi yaparken ne inancını yitiriyor ne de
çabasını azaltıyor. Sonunda insanların her zaman kendini minnetle
anacağı “ampul”ü keşfediyor. Neredeyse bütün buluşların arkasında hep
bu gerçek gizli değil midir zaten?.
sayılabilecek yaşlardaki öğrencilerde beyin hücre sayısı hemen hemen
aynıdır. Buna rağmen etkin bir motivasyonla beyin hücrelerinden
yararlanabilen öğrenciler daha başarılı oluyor diğerleri ise başarısız
kabul ediliyor. Buna göre başarının sırrı,beyin gücünün farkına varıp
onu zorlamak ve ondan en azami şekilde istifade etmekte gizlidir.
Ali
Yıldırım, Amerika da matematik dalında mastır yapan bir hemşerimizdir.
Ali başka ülkelerden gelmiş mastır öğrencileriyle birlikte derslere
katılıyor. Dersi işleyen matematik profesörü her gün dersin bitiminde
tahtaya ödev olarak iki adet problem yazıyor. Öğrenciler problem
çözümlerini dosya halinde hazırlayarak diğer gün hocaya sunuyorlar.
Bir gün
Ali derse trafik sıkışıklığı yüzünden gecikiyor. Tam okula
ulaştığındaysa ders dağılıyor. Kapıda karşılaştığı profesöre mazeretini
belirttikten sonra sınıfa girerek tahtayı inceliyor.Tahtada yazılı iki
problemi görünce “Bu günkü ödevlerimiz olmalı.” diye düşünerek not
alıyor. Ali o akşam kampus teki odasında ödev problemlerle uğraşıyor.
Ancak nafile problemler çok zor.Bir taraftan dersi kaçırmanın hüznü
diğer taraftan problemlerin zorluğu derken gecenin son demlerinde iyice
yorgun düşüyor. Ödevlere canı sıkılan Ali sabahki derse katılmamayı
düşünüyor. Çünkü o sadece kendini temsil etmiyor, ülkesini de temsil
ediyor. Türkiye den gelmiş bir öğrencinin ödevlerini yapamamış olması
ülkeyi iyi temsil olmaz diye düşünüyor ve sabahki derse katılmıyor. Ali
o gün aynı problemlerle tekrar uğraşıyor. Sonra akşam, sonra sabah,
sonra…derken tam 12 gün okula gitmiyor. On ikinci günün gecesi nihayet
problemleri çözmeyi başarıyor. Derin bir “ oh” tan sonra ödev dosyasını
hazırlayarak kendine rahat bir uyku çekiyor.
Uzun bir
ayrılığın ardından yeniden arkadaşlarının arasına katılan Ali, ödev
dosyasını da profesöre teslim ediyor. Sınıfını ve arkadaşlarını ne
kadar özlediğini düşünüyor. Kabus gibi geçen 12 günün ardından
arkadaşlarıyla birlikte olmanın tadını çıkarmaya çalışıyor. Bir sonraki
günün sabahı çok erken saatlerde odasının kapısı çalınıyor. Hayırdır,
diyerek kapıyı açtığında karşısında profesörü görünce şaşkınlıktan
gözleri kamaşıyor. Bir taraftan kılık kıyafetini düzeltirken, diğer
taraftan da “Hocam ters giden bir şey mi var? Sizi bu saatte buraya
getiren sebep nedir?” diye soruyor.
Profesör : Ali dosyadaki problemleri sen mi çözdün?
Ali : Evet hocam bir sorun mu var yoksa?
Profesör
: Hayır bir sorun yok. Seni tebrik etmek için geldim. Hatırlıyorum ben
o problemleri tahtaya yazdığım gün sen derse gecikmiştin ve daha sonra
tahtada gördüğünde de herhalde ödev zannettin.
Ali : Evet ama o problemler ödev değil miydi?
Profesör
: Hayır. O problemler matematikte çözümü olmayan problemlerdi. Ben
yıllardır bu problemlerin çözümlerinin olmadığını anlatıyordum ve şu
ana kadar da çözen çıkmamıştı. Ancak görüyorum ki sen doğru olarak
çözmüşsün.Demek ki çözümsüz problem yokmuş. Bunu bana sen öğrettin.
Senin gibi birini tanıdığım için çok memnunum .Senden her zaman
bahsedeceğim.
Paule
Celho “Simyacı” isimli romanında kahramanını bir bilgeyle
karşılaştırıyor. Bilge, roman kahramanına hayatı boyunca yolunu
aydınlatacak şu motivasyon sözlerini söylüyor. “İnsan, eğer bir şeyi
isterse, istediği şeyin gerçekleşeceğine inanırsa ve inandığı şeyin
gerçekleşmesi için çaba gösterirse, evrendeki bütün unsurlar el ele
vererek o kişinin istediği şeyin gerçekleşmesine yardım ederler.”
Evrenin gerçek sahibi unutulmadığı taktirde ne kadar mükemmel
motivasyon sözleri bunlar. İstemek, inanmak ve çaba göstermek. Eğer
insan bu silsileye harfiyen uysa dünyada başaramayacağı iş olmaz.
Edison binden fazla yanlış deneyi yaparken ne inancını yitiriyor ne de
çabasını azaltıyor. Sonunda insanların her zaman kendini minnetle
anacağı “ampul”ü keşfediyor. Neredeyse bütün buluşların arkasında hep
bu gerçek gizli değil midir zaten?.
o1o1- öğяєтмєη
- Mesaj Sayısı : 50
Yaş : 43
Nerden ? : 2000 Evler Anadolu Lisesi
Sınıfım ? : İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ
İtibar Gücü : 5
Puanlama : 61555
Kayıt tarihi : 16/11/08
Geri: Beyin Gücü:
çok güzelmiş ah bide ben inanabilsem başarabileceğimi
with rose- ѕıмѕıcαк üує
- Mesaj Sayısı : 25
Yaş : 32
İtibar Gücü : 3
Puanlama : 57655
Kayıt tarihi : 14/02/09
dragongokhan- gєνєzє üує
- Mesaj Sayısı : 44
Yaş : 33
İtibar Gücü : 3
Puanlama : 65936
Kayıt tarihi : 09/11/06
Geri: Beyin Gücü:
çok güzelmiş elinize sağlık hocam
Ayşegül- ƒσяυм тυткυηυ
- Mesaj Sayısı : 382
Yaş : 30
Nerden ? : 2000 EvLeR aNaDoLu LiSeSi
Sınıfım ? : 11/B
İtibar Gücü : 79
Puanlama : 58944
Kayıt tarihi : 10/11/08
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz